No, kuulkaapas! Mulle tuli postissa tänään tällainen:

1239043061_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Jaa, miksikö? Koska olin tämän tilannut täältä. Jaa miksikö tilasin? Koska olen usein päätöksissäni ehdoton ja hurahdan aina kaikkeen täysillä! Koska olin tässä taannoin ulkoilemassa ehkä kolmannen kerran puoleentoista vuoteen ja menetin hermoni siihen, että ihminen ei saa juoda sitä mitä haluaa ja sitä määrää minkä haluaa!!

Oltiin ensin syömässä ja otin siinä ruuan kans kuoharia ja olutta, ja sitten vielä kahvidrinkkiä päälle. Siitä kun jatkettiin matkaa seuraavaan paikkaan ja tilasin vettä niin baarineito katsoi asiakseen ihastella, että "oi, ootatko sie vauvaa??". Ja mie raukka häkeltyneenä vielä kävin selittämään, että "ei kun otin tuossa jo sen verran, että pitää ottaa välillä vettä". Helvettiäkö se sille daamille kuuluu, miksi minä juon vettä? Ja onko tosiaan raskaus ainoa hyväksyttävä syy olla juomatta?? Mitä hyötyä on oppia omat rajansa, jos niitä ei saa kuitenkaan noudattaa??

Oli siinä illan varrella muitakin sattumuksia (joita en ala enempää kaivamaan), joiden takia totesin, ettei se ole enää minun elämää tuo yöelämä. Joskus se on ollu, rankallakin kädellä, ja silloin aina sanoin, että pitää nyt juhlia, ettei sitten myöhemmin enää tarvi. Ja nyt ei kyllä tarvi. Ja jotta minun ei enää tarvi kertoa, että "ei en ole raskaana enkä autolla", päätin heittäytyä julistamaan sanomaa rinnuksissani. Ehkä puen paidan päälle, kun tapaan isäni seuraavan kerran. Siitä tulee varmasti hyvä keskustelu (vai mitä Marika)  Cool Ja luulen, että näillä leveyksillä tällä saa muuallakin keskustelua aikaan!!

Vielä lisään tähän kaiken ehdottomuuden ja saarnaamisen perään, että älkää luulkokaan minun olevan suvaitsematon pönttö. Voin kyllä ymmärtää, että ihmiset käy ulkona ja käyttää alkoholia. Ja kaikki tehköön omat valintansa. Jos joku haluaa päätyä vaikka katuojaan juopoksi, niin sekin on ok, jos niin todella HALUAA eikä aiheuta sillä toisille pahaa. Mutta perään kuulutan keskustelua ja pohdintaa siitä, että kuuluuko häihin, hautajaisiin, polttareihin, pikkujouluihin, saunan jälkeen, syntymäpäiviin, perjantai-iltaan, kunnanhallituksen kokoukseen ja kaikkialle muualle alkoholi. Onko näissä tilanteissa juominen vapaaehtoista vai pienimuotoinen pakko? Mitäpä sanot siihen?